tisdag 7 augusti 2012

Yes!

Guess what?! Imorgon, onsdag, och även på torsdag är jag LEDIG!! Så otroligt skönt. Dessutom är Michael också ledig på torsdagar så vi får alltså en hel ledig dag tillsammans, det är tyvärr inte ofta det händer vill jag lova. Som pricken över i:t så har vi även vårt anniversary på torsdag. Det är inget "speciellt nummer" egentligen - ett år och sju månader, men vi firar alltid anniversary den 9:e varje månad, spelar ingen roll om det är udda eller jämna siffror.

Kommer ihåg förra våren uppe i Boston när vi firade 2 månader tillsammans och var jätteexcited och skulle ut och äta och hade massa planer för kvällen. På den tiden bodde vi tillfälligt i Michaels jobbarkompis hus i ett litet rum på en madrass på golvet som hade asäcklig smutsig gammal carpet med en toadörr som inte gick att stänga (låter ju typ som en knarkarkvart, vilket det faktiskt inte var, hehe). Anyways, när vi berättade för vår roommate om våra 2 månaders planer blev reaktionen typ "ehhh, okej, kul för er men två månader tillsammans är väl kanske inte så speciellt att det ska firas?". Vi höll inte med utan tyckte ju att de hade varit de två bästa nånaderna i våra liv, varför skulle inte det firas liksom?! Vi kör fortfarande på i samma anda och firar som sagt varje månad, vilket är något jag verkligen uppskattar!

Nu ska jag gå och lägga mig och sen njuta av att få sova ut imorgon!

3 kommentarer:

  1. Grattis till månadsdagen! Jag och min man är likadana, fast vi firar kanske inte på nått speciellt sätt men det är viktiga datum! Vi varvar mellan datumet vi träffades
    Och vår bröllopsdag ;)

    Jag tog min examen i december 2010 så det är nästan två år sen. Känns som
    Igår, tiden går så snabbt. Hoppas du får ett spännande internship! Jag ville också söka det men jag hade redan mitt nuvarande jobb fulltid under mitt sista år så tiden räckte inte. Ibland ångrar jag det men så äre.

    SvaraRadera
  2. Klart man ska fira antal månader! Visserligen så är det jag i vårat förhållande som tycker att man ska så jag ser till att laga något extra gott eller baka något :) Härligt med två lediga dagar!

    Som svar på din fråga, ja! Flygvapnet är en del av militären, David var flygplansmekaniker förut men nu är han flygvärd.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det later att ni firar varje manad, det gor faktiskt inte vi alltid lengre men det e ju faktiskt en veldigt mysig grej och det behover ju inte va nat superfancy. Bara uppmerksamma dagen och det faktum att man varit tillsmamans ytterligare en manad e ju vert att fira!

    SvaraRadera