onsdag 1 augusti 2012

Framtida hundagare

Tar en liten paus i pluggandet for att lasa bloggar och uppdatera har. Idag pratade jag och Michael om att skaffa hund nan gang i framtiden. Vi har pratat lite lost om det enda sen vi flyttade till Texas for mer an ett ar sen, men eftersom jag aldrig har haft hund forut kanner jag att jag vill vanja mig vid tanken forst. Om ett par manader kanske jag ar mentalt redo, haha. Som tur ar har Michael haft hund sen han var liten sa han vet i alla fall vad han ger sig in pa (till skillnad mot mig).

Vi vill ha en hane och har redan ett namn bestamt och har pratat om en Boston terrier. Idag kom dock aven rasen Teacup yorkie upp i diskussionen. Hittade dessa bilder pa google:


Boston terrier, valp

Teacup yorkie, fullvuxen


 Ar de inte hur sota som helst?!


3 kommentarer:

  1. Ahhh, jag dor sa sota!!! Det finns val inget sotare an hundvalpar? Den dar Teacup yorkie blev jag nog lite smakar i pa forsta ogonkastet...haha! Vi (min familj hemma i sverige) har haft en dvargpudel... ah, vad jag saknar att ha hund! De ar sa mysigt, men samtidigt mycket jobb. Speciellt nar de ar sma. De ar precis som barn... De ar verkligen manniskans basta van. Riktiga sallskaps djur... ah, vad jag saknar Frasse nu...

    Skont att Michael haft hund forut da sa han vet vad som galler... ar ju ett stort ansvar. Vad skulle han heta?? :)

    SvaraRadera
  2. Åh, så söta <3 jag älskar hundar och har haft hund sen jag flyttade hemifrån. Dessvärre dog min i april men Matt har en som jag får låna nu ;-) kommer ändå köpa en egen så småningom, kanske redan i höst när jag vet hur mitt schema kommer att se ut. En liten "varning" med boston terrier dock. Jag antar att det är väldigt varmt där ni bor? Trubbnosiga raser har en tendens att ha svårt att andas rent allmänt och i värme blir det lätt jobbigt för dem. Annars så tycker jag nog den är finast ändå ;-)

    SvaraRadera
  3. Gud vilka sota sma vovvar, men det e ett veldigt stort ansvar sa jag tycker att de e bra att du ventar ett tag :)

    SvaraRadera