lördag 25 augusti 2012

Skolstarten närmar sig

Jag vaknade väldigt tidigt imorse igen och när Michael gick till jobbet klockan 6 gick jag också upp. Nu har jag suttit och beställt böcker till alla mina kurser och sammanlagt gick det på ca $300, vilket jag räknat med ungefär. Jag kommer ihåg första året på college när jag köpte alla mina böcker från bokaffären i skolan - dyrt misstag! Det är mycket billigare att köpa eller hyra dem online, och de senaste terminerna har jag oftast hyrt då det verkar billigare plus att man inte behöver hålla på och sälja tillbaka sina böcker. Skolan börjar på onsdag och den här terminen tar jag:

  • Advanced Financial Accounting 1
  • Business Law
  • Intermediate Business Analysis
  • Principles of Accounting Systems Design
  • Business Finance
Jag ser verkligen inte fram emot Business Law eftersom introkursen till den var astråkig och rätt svår. Intermediate Business Analysis kommer väl inte heller vara asrolig med en massa statistik, annars tror jag det kommer bli helt okej faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar