fredag 23 november 2012

Happy Thanksgiving i efterskott!

Igår var det alltså Thanksgiving Day, vilket är den största högtiden på hela året här i USA. Även om julen också är stor så handlar den mer om julklappar, medan Thanksgiving handlar mer om att spendera tid med familjen (och äta tills man spricker). Vi var hemma hos Michaels mamma och självklart hade hon lagat hur god mat som helst. Jag försökte ta ett kort på min portion för att visa även fast jag tycker att mat oftast ser rätt äcklig ut på kort. Det bjöds på kalkon, skinka, tranbärssylt, beans, greens, dressing/stuffing, bisquit och potato salad. Till efterrätt fanns det ckokladtårta, pecan pie, pumpkin pie och coconut cake. Yum!

En annan amerikansk tradition på Thanksgiving är att säga vad man är tacksam för, so here we go (ingen speciell ordning):
  • Min kära fästman som faktiskt vill gofta sig med mig!
  • Min familj hemma i Sverige som står ut med att jag bor på andra sidan jordklotet!
  • Mina svenska vänner som, även fast vi bara ses en eller två veckor per år, fortfarande vill hålla kontakten med mig!
Listan kan sjaälvklart göras hur lång som helst, men dessa tre punkter är de allra viktigaste. Happy Belated Thanksgiving Y'all!

1 kommentar: