söndag 4 november 2012

Driver License

Fick ett brev idag fran Department of Public Safety...



...som inneholl mitt nya kortkort (hjartat langst ner till hoger betyder att jag ar en organ donor). 

Tycker nog att det ar lite irriterande att som internationell student behova fornya sitt kokort varje ar, men men, det ar ju inte mycket man kan gora at det. Forresten lar jag aven behova ga tillbaka i borjan av januari eftersom jag kommer byta efternamn efter brollopet. Oh well, den dagen, den sorgen. Har ni forresten tankt pa hur mycket "jobb" det ar nar man byter efternamn? Man maste skaffa nytt social security card (typ personnummer-kort), korkort, bankkort, student ID, nytt pass osv. Sen maste jag ju anmala det hemma i Sverige ocksa, vilket jag inte har nagon aning om hur man gor (an). Men som sagt, den dagen, den sorgen...

2 kommentarer:

  1. Min man tyckte inte att det var sa jobbigt att gifta sig eftersom att han inte behovde andra nagot medan jag satt dar med alla papper.

    Sverige ar mycket lattare att fixa an USA. Anmal till Skatteverket och sedan ar det klar. USA var varre... Social security sedan korkort sedan green card (som var felstavat) tillbaka till Social security for att andra sa att det matchar det felstavade green card och sedan korkortet. Jag har fortfarande inte fixat alla korten i planboken och borjar nu att fa problem nar creditkorten har ett annat efternamn an korkortet. :) Det loser sig!

    Om du behover hjalp sa ar det sjalvklart bara att fraga.

    SvaraRadera
  2. Oh yeah... det ar ett jobb i sig att byta efternamn! Haller fortfarande pa...:P Har du borja ova pa din nya namntackning nat an da? :P

    SvaraRadera