fredag 31 januari 2014

Flytt

I helgen ar jag faktiskt grasanka, Michael ar pa uppdrag i Los Angeles. Mer om det i ett annat inlagg, men han haller pa och jobbar pa ett projekt som faktiskt ar valdigt intressant. I alla fall, jag tror jag har namnt i tidigare inlagg att vi ska flytta, narmare bestamt far vi lagenheten pa tisdag. Egentligen var inte vart nuvarande kontrakt slut forran sista maj men eftersom bada fastigheterna ar agda av samma bolg sa fick vi lov att transfer utan extra avgift :) Detta kommer att betyda att min dagliga commute minskar fran 1h 15min till typ 20 minuter. Min lycka ar total. Det har val egentligen bara gatt tre hela veckor av att kora pa motorvagen till downtown i rusningstrafik fran var nuvarande lagenhet och jag verkligen AVSKYR det redan. Det ar nastan varje dag nagon slags olycka vilket ju gor att stop-and-go i princip hela vagen (30 miles). Aven om det inte ar nagon olycka ar det fortfarande sa manga bilar att det anda ar stop-and-go i alla fall. Gah. Men nu ska det bli andra bullar! Fran nya lagenheten har jag minst tre olika vagar att valja mellan (nu har jag i princip bara en -ar det stopp sa ar det stopp) och jag behover inte ens ta motorvagen om jag inte vill.

Den nya lagenheten, eller "loft" som det sa fancy kallas, ligger precis vid en jattestor park, Houston Zoo och Rice University. Samtidigt ar det bara ar 10-15 minuter fran downtown, uptown och midtown, valdigt centralt med andra ord. Vi har inte sett just den lagenhet vi ska bo i och har darfor inga kort, men jag hittade dessa bilder online som i alla fall visar vilken typ av lagenhet det ar (dock tror jag att bilderna visar en storre an den vi ska flytta in i). Jag ser verkligen fram emot att flytta men inte sjalva flytten... Michael har fatt i uppdrag att samla ihop folk som kan hjalpa till sa jag hoppas att i alla fall nagra kan komma.





4 kommentarer:

  1. Gud vilken fin lägenhet! Älskar att det är högt i tak och den industriella looken :)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Ser jätte fint ut och det låter ju toppen att din commute blir så mycket kortare!

    SvaraRadera
  3. Härligt, ser jättefint ut! Du får lägga upp mer bilder när ni får tillgång till den! Skönt med kortare pendling, sen jag flyttade till Texas tycker jag verkligen inte om att köra bil, hu!

    SvaraRadera
  4. Men gud vad härligt det ser ut! Värsta fina lägenheten. Grattis :)

    SvaraRadera