onsdag 1 januari 2014

Nyarsloften

Normalt sett avger jag aldrig nyarsloften och nar jag val haft det har jag inte tagit de seriost, typ "ska borja trana mer" och sen glomt bort vad jag lovat en vecka senare. I ar tanker jag gora nagot annorlunda och faktiskt skriva ner det jag vill lova mig sjalv under 2014 och forsoka mitt allra basta att satta fokus pa det (under hela aret, inte bara i borjan). Sa, har kommer mina nyarsloften for 2014:

1. Vara "the wife of the year" for min man. Nu finns det ju ingen san award officiellt, men det jag menar ar att Dec 31, 2014 vill jag kunna se tillbaka pa aret och kanna att jag har gjort allt jag kunnat for att gora min man lycklig och vara den basta frun/partner/basta van som mojligt. Det har ar mitt forsta riktiga forhallande (hade en pojkvan i gymnasiet, men det gar ju inte alls att jamfora med) och aven fast jag och Michael har varit tillsammans i nastan 3 ar nu sa kan jag fortfarande ibland kan vara sjalvisk och alltid tycka att my way alltid ar den basta, ha svart att kompromissa osv. Det varsta ar nog att jag inte gor detta med flit utan tanker inte ens pa att det hander och sen inte fattar det forran efterat, men da ar ju skadan redan skedd. Usch, jag hatar verkligen det hos mig, och aven fast jag blivit lite battre sa har jag fortfarande mycket att lara. Jag alskar verkligen min man over allt annat och vill absolut inte att han ska kanna att han bara lever i min varld, jag vill bygga en varld tillsammans.

2. Leva i nuet och uppskatta det jag har. Det har kommer bli svart! Jag har en tendens att alltid planera for framtiden och se fram emot vad som ska handa sen, men det ar ju faktiskt nu jag lever! Vem vet vad som kommer handa imorn, eller om fem ar, ingenting ar ju faktiskt for granted. Visst ska man planera och spara for framtiden, men jag maste verkligen bli battre av att njuta av det som ar just nu. Idag. Kanns som om jag behover lite hjalp pa traven och ska forsoka hitta en bra bok att lasa for att andra tankebanorna lite (sjalvhjalpssektionen here I come!!). Om nagon har nagot tips ar det valdigt uppskattat :)

Jag tankte lagga till nagot om nya jobbet, typ gora sa bra ifran mig som mojligt eller nagot angaende the CPA exam som jag snart ska borja plugga till, men det kanns faktiskt onodigt. Jag har aldrig haft problem med att gora mitt basta pa jobb och i skola sa jag struntar i det, vilket ju faktiskt ar battre da jag med det "bara" har tva loften att fokusera pa. Jag funderar faktiskt att skriva ut dem pa nagot fint papper och rama in snyggt och ha pa sangbordet. Later tontigt kanske, men jag vill paminnas varje morgon da jag kanner att jag verkligen ar jattepeppad pa att forbattra mig inom dessa omraden. 2014, bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar