onsdag 1 januari 2014

Tillbaka till vardagen/Recap

Sa var jul och nyar over och imorn kommer vardagen tillbaka. Jag har inte uppdaterat pa lange, sa det far bli en sammanfattning i punkform om vad jag har haft for mig sen i mitten av december:


  • Jobbade sista dagarna pa gamla jobbet. Tjejen som jag larde upp i en vecka som skulle ersatta mig slutade tva dagar innan jag skulle sluta da hennes pappa hade fatt en hjartattack. Lite snopet och men nagonstans orkade jag inte stressa over det, jag skulle ju anda inte vara kvar sen... 
  • Vi var i Sverige i en vecka over julen vilket var jattemysigt. Hann bland annat med att traffa hela familjen och slakten, ha tjejmiddag, spela hockey (Michaels forsta gang nansin att aka skridskor, han var hur duktig som helst) pa allmenhetens akning pa Mossen samt visa Michael Stockholm da han aldrig varit i Sverige tidigare.
  • Kommit tillbaka till Texas och kande verkligen att det var som att komma hem. Det ar sakert inget ni dar hemma i Sverige vill lasa men det kandes verkligen skont. Jag har ju bott har i 2,5 ar nu och antligen fick jag kanslan av att det ar faktiskt har i Houston som hemma ar for mig, det kandes verkligen sa himla bra just eftersom jag har haft sa svart att kanna mig hemma har vilket har gjort mig lite deppig tidigare. Nu kanner jag mig redo att sluta tanka och planera vilken stad/vilket land vi ska flytta till harnast utan vill bara borja bygga en riktig tillvaro har i Houston vilket har gett mig ett mycket storre lugn inombords. 
  • Hittat en ny lagenhet narmare mitt nya jobb som vi flyttar in i den 4:e februari, mer om detta i ett annat inlagg men detta ar verkligen jatteexciting!!
  • Forsokt att mentalt forbereda mig for mitt nya jobb som borjar imorn, dock "bara" orientation och  HR-genomgang imorn (benefits tar ju aningen langre att ga igenom har i USA). Det ar alltsa nu jag ska borja min karriar. Nervost men samtidigt otroligt spannade!!
  • Firade nyar hemma sjalv framfor TV:n och Gossip Girl da Michael jobbade natt. Jag lyckades somna innan tolvslaget men Michael ringde mig exakt klockan 12 for att saga gott nytt ar. Jag ar verkligen sa glad och tacksam att jag har min man vid min sida, sa jag ar nojd med mitt "nyarsfirande". Det enda som hade varit battre ar saklart om han faktiskt hade kunnat vara hemma istallet.
Nu ska jag kolla ett avsnitt Svenska Hollywoodfruar och sen bar det av till Michaels mamma for att ata lunch. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar