lördag 6 april 2013

Veckan som gatt

En liten recap fran veckan som gatt:

Jag hade tva accounting exams, en i auditing och en i income tax. Jag var/ar sa skoltrott att jag haller pa att spy, och aven fast jag verkligen tvingade mig att plugga sa blev det inte sa internsivt som det borde. Jag fick 88.5 (high B) pa bada, och aven om perfektionisten inom mig far daligt samvete for att jag inte fick A (over 90) sa var det anda helt okej resultat med tanke pa svarighetsgrad och plugginsats.

Vi har fatt en tid for var green card interview. 6:e maj ar det dags (vet inte vilken tid an da brevet inte kommit fram), och jag kan inte hjalpa att jag blir lite nervos. Inte for att vi har nagonting att dolja (intervjun ar ju till for att bevisa att vart aktenskap ar akta, och att vi inte gift oss bara sa att jag kan fa stanna i USA), men anda, det ar ju sa mycket som star pa spel!

Nasta lordag ska vi pa hockeymatch!!! Jag fick gratis biljetter pa jobbet, sa vi ska se Houston Aeros vs. San Antonio Rampage. Forsta reaktionen var val att halla, Texans kan val inte spela hockey heller, men efter en snabbkoll pa hemsidan sa sag jag ju att alla spelare saklart kom fran kallare breddgrader. Houston har till och med en svensk och en finsk spelare med, sa lite ordning kanske det blir i alla fall :) De spelar dock inte i NHL, den hogsta ligan, utan i en farmarliga under. Ska bli kul da Michael aldrig varit pa en hockeymatch och jag antar att hela forsta perioden kommer att ga at tiill att forklara vad det ar som hander pa planen ;)

Nu ska jag fa lite plugg gjort innan hubby kommer hem fran jobbet om tva timmar. Har skjutit upp det hela dagen och nu ar klockan redan 2pm (ugh). Gotta go!

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att ni ska få komma på intervju, min vän fick sitt kort rätt snabbt efter intervjun :)

    SvaraRadera
  2. Åh så spännande! Är ju inte långt kvar! :) kommer ihåg att jag var jätte nervös inför intervjun, men det var inga problem alls!! Kommer gå fint ska du se..;) sen tog det en vecka efter intervjun tills jag fick mitt greencard..:)

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå jättebra på intervjun! De är nog vana vid att folk är nervösa oavsett om man har något att dölja eller ej. De är nog så tränade i att se vilka som är nervösa av "fel" anledning, att det inte gör något om ni kommer dit nervösa.
    Grattis till exam insatsen! Tycker du ska klappa dig själv på axeln :)

    SvaraRadera