torsdag 25 april 2013

Vattenproblem...

Vi har slut pa dricksvatten har hemma. Som svensk ar man ju van vid att alltid kunna dricka kranvattnet, men sa ar det inte alltid har i USA. Pa de stallen jag bodde pa i Boston smakade kranvattnet helt okej och jag drack det utan problem, men dar vi bor nu smakar det desto varre. Tank typ ljummet poolvatten (inte blir kranvattnet kallt heller), sa av den anledningen koper vi alltid vatten. Nu har dock sista dunken tagit slut och jag orkar inte aka till affaren, sa jag far halla till godo med det vi har. Som tur ar har vi en inbyggd ismaskin i frysen som gor isbitar, sa det hjalper mot att det ar sa ljummet, men tyvarr smakar isen annu varre an vattnet nar den smalt. Dock har jag kommit pa den perfekta tekniken for att sta ut med dricka kranvattnet. Redo? Jag haller upp ett glas vatten med isbitar i, vantar i ungefar en minut (lange nog for att vattnet ska bli kallt men utan att isen smalter), sen sveper jag vattnet fort fort utan att andas med nasan sa att jag inte behover kanna smaken. Uhm.. dags att aka och handla kanske...
Yummy tap water...
Nu ska jag satta mig och researcha lite om foretaget jag ska intervjua for imorn, min forsta last round interview. Jag ska vara pa deras kontor fran 10:00-1:30, jag tror det blir minst tva intervjuer med olika managers/partners, tour av kontoret och lunch. Det jag ar mest nervos over just nu ar att fastna i den hemska Houstontrafiken och bli sen, alternativt kora vilse och darfor komma forsent. Sen har jag aven fatt instruktioner av foretaget att valet park pa hotellet next door (vilket de iofs betalar for), men jag har aldrig valet parked forut, hur gor man liksom?? Haha. Det loser sig nog. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar