torsdag 25 april 2013

One Step Closer

Igar gjorde jag klart en av onlinekurserna jag har tagit den har terminen, final exam och allt. Det var dock en vaaaldigt latt 1 credit kurs i Kineseology: Fitness for Living, som alla pa hela universitet ar tvungen att ta oavsett major, men anda, ett stag narmare malet.

Nasta vecka ar veckan fore finals och borde val egentligen vara lugnet fore stormen, men vi kommer att ha jattemycket att gora pa jobbet da the College of Education har sin scholarship and award ceremony fredagen innan finals week, vilken min supervisor ar helt ansvarig for. Jag har sagt att jag kan jobba hela fredagen (som vanligtvis ar min lediga dag) och ska aven forsoka hjalpa till sa mycket jag kan dagarna innan, aven fast det lar bli lite tight om tid for min del. Men hon har alltid varit sa hjalpsam och flexibel nar jag har behovt vara ledig sa det kanns bara ratt att jag kan stalla upp for henne den har gangen. Dessutom kommer jag behova ta ledigt en massa veckan efter finals da jag har en flera office interviews for internships, och kan da gora det med gott samvete :)

Pa tal om jobbet sa haller de nu pa att intervjuar kandidater for att ersatta mig efter det att jag slutar i sommar. Lite konstigt eftersom det pa ett satt kanns som om jag precis borjade jobba dar och var "the new girl", men nu ar det alltsa jag som ar den erfarna och ska trana den nyanstallda. Visst borjade jag redan i december 2011, men tiden har verkligen gatt sa fort... 1:a maj borjar den nya personen. Vi har tre student workers pa kontoret, en undergrad och tva grad students, och jag tycker lite synd om min supervisor da vi alla tre ska sluta samtidigt. Haromdagen sa hon att det skulle bli sa jobbigt att vi alla tre slutade samtidigt, och jag forsokte vara positiv och saga att det i alla fall ar lugnt pa kontoret under sommaren sa det kommer inte bli sa farligt anda. Hon svarade: "That's not what I'm talking about. Y'all are like family to us and it's just gonna be heartbreaking for us when y'all leave". How sweet. Kommer verkligen att sakna att jobba dar (minus the minimum wage pay check!).

Na, nu ska jag gora i ordning matlada till imorn (pizza, what else?) och kolla lite pa TV innan jag gar och lagger mig. Michael ar pa jobbet sa det lar INTE bli Tosh.O ikvall i alla fall. Thank God, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar