fredag 26 april 2013

Jag fick jobbet!!!!

Jag skrev ju igar att jag skulle pa internship interview idag (valet parking gick bra btw, inte alls komplicerat, lol), men blev istallet erbjuden en heltidstjanst! Otroligt mycket battre da internship bara varar i 10 veckor och sen kanske man far ett jobberbjudande efter det. Kontoret ligger i downtown Houston pa 25:e vaningen i en skyskrapa, sa utsikten ar hur fin som helst. Nar jag kom in i receptionen stod mitt namn pa en datorskarm, med en valkomstfras, way to make somebody feel special. I alla fall hade jag tre intervjuer, 30 minuter var, direkt efter varandra. Det later sakert varre an vad det var, da det inte var det typiska "jobbiga" intervjuscenariot, utan mer lara-kanna-varandra-konversation. Sen var det lunch i 1.5 timme pa en restaurang pa 49:e vaningen (med grym utsikt) i en skyskrapa pa andra sidan gatan med tva anstallda i min alder, och efter det en sista intervju med the big boss pa kontoret.

Ungefar tva timmar efter att jag kommit hem ringde de och sa att de kan erbjuda mig en heltidstjanst som borjar i januari nasta ar. Vilken lattnad. Nu maste jag bara se till att fa grona kortet nasta mandag sa ar allt klappat och klart :) Vet dock inte hur jag ska gora med de andra 8 intervjuerna jag har inplanerade de narmsta veckorna. De flesta firmorna verkar inte kunna erbjuda heltid i borjan av januari (det var ju egentligen internship interviews jag signade upp for) och den lonen jag blev erbjuden idag ar i the higher range. Sa det lutar lite at att jag staller in i alla fall de flesta av dem da det kanns ratt otroligt att jag skulle fa ett battre erbjudande. Men det skulle ju anda kannas bra att kolla laget, da detta bara var min forsta intervju idag. I-landsproblem, I know...

Jag och Michael var ute och at middag pa the Cheesecake Factory for att fira lite, men nu funderar jag pa att plugga lite sadar fredagkvallen till ara. Michael hade en grej att gora med sitt musikprojekt och jag har en massa plugg den har helgen. The glorious of an accounting major, liksom...

13 kommentarer:

  1. Grattis! JATTEKUL med heltidsjobb!

    Jag haller med dig om att det ar ju ingen risk med att ga pa dom andra intervjuerna. Vem vet, det kanske ar ett annat foretag som erbjuder dig en heltidstjanst!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Tack sa mycket! Det ar ett en tax accounting position (vet inte riktigt vad det oversatts till pa svenska, typ skatteredovisning?), och jag veeet, det later astrakigt, men jag tror det kommer bli jattebra da jag gillar att halla pa med siffror och sant :) Kram

      Radera
  3. Men så härligt!!! Stort grattis!!! :) Nu får du berätta mer om det tycker jag..;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att beratta mer nar jag har fatt mitt green card! Det kanns inte som om att jag riktigt kan saga till 100% att jag fatt jobbet forran vi har varit pa intervjun nasta vecka. Nervost varre... :)

      Radera
  4. Grattis, vad spännande! Men skadar ju inte att gå på de andra intervjuerna.. Om inte annat för att de e bra att träna på sin intervjuteknik :) Men gud vad skönt att redan nu ha ett jobb redo! Häftigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack sa mycket :) Ar sa glad att jag fick erbjudandet, men nu ar jag nog annu mer nervos infor USCIS intervjun da det kanns som om annu mer star pa spel, haha.

      Radera
    2. Intervjun kommer inte bli några problem! Och jag pratar från egen och vänners erfarenhet! Fast jag var också nervös..

      Radera
  5. Guuuu vad roligt. Grattis!!! Inte lätt att få värsta bästa erbudandet och sedan fundera på om du ska gå på en massa intervjuer du blivit erbjuden eller ej. Poppis eller vad?! :)
    Lycka till i beslutsångesten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Vet inte riktigt hur jag hamnade i den har sitsen, men varre problem har man ju haft i alla fall :P

      Radera