lördag 13 april 2013

Saturday

Michael jobbar alltid 7-15 pa helgerna, sa imorse nar han akte klockan kvart over sex hangde jag pa. Dels for att det var lika bra att komma upp tidigt eftersom jag hade en massa att plugga, men ocksa for att vi sen skulle pa hockeymatch senare pa kvallen i narheten av Michaels jobb. Efter att jag lamnat av Michael pa jobbet korde jag och parkerade utanfor Starbucks tva kvarter bort och tog en liten nap i bilen. Inte det bekvamaste stallet kanske, men jag var sa himla trott plus att vi har morka rutor pa hans bil sa forhoppningsvis var det ingen som sag ;) Sen spenderades alltsa hela min dag, 7.30 - 15, pa Starbucks med att plugga Managerial Economics non-stop. Holl verkligen pa att spy pa det de sista timmarna, men kande att det var battre att fa det gjort an att behova fortsatta under kvallen.

Jag plockade upp hubby efter han slutade jobbet och efter ett mat- och drink-stopp pa en Mexikansk restaurang i uptown akte vi vidare till downtown for att se Houston Aeros spela match. Det var kul att se live hockey igen, maste varit ett par ar sen sist, och jag blev lite sugen pa att spela sjalv ett litet tag dar. Michael hade ju aldrig sett en hockeymatch tidigare, och aven fast han inte ar nagon sportfantast i storsta allmanhet sa sa han att han gillade det och ville se fler matcher i framtiden. Dock hann vi bara se forsta perioden eftersom Michael skulle ivag och vara med i nagon musikvideo senare pa kvallen. Jag valde att inte folja med eftersom jag ar saa trott, och ska bara vara hemma och ta det lugnt nu resten av kvallen. Blir nog ett par avsnitt av Army Wives, om jag kan halla mig vaken sa lange.
Vi lyckades till och med ta nagra bilder ikvall:

Downtown Houston, precis vid arenan.

Toyota Center. Hemmaplan for Houston Aeros (hockey) och Houston Rockets (basket),
och aven dar en massa stora konserter halls. Svensken i mig tyckte det var lite annorlunda att
ha palmer framfor ishallen, det har jag aldrig sett forr :)
Innan matchstart. Ser nu att ljuset var vaaaaldigt smickrande for min del, hehe, but oh well.
Warm up
No comment alltsa... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar