måndag 8 april 2013

Blixten slog ner!!!

Forra tisdagen kom ett ovader in over Houston-omradet under kvallen. Jag satt och pluggade i sovrummet och Michael sov bredvid mig eftersom han skulle ivag och jobba natt lite senare. Det borjade aska och blixtra, men det kanns som om att det gor det ganska ofta har, sa det var inget speciellt med det. En av blixtrarna var dock valdigt "ljus" och askan kom precis efterat och det lat sa hogt att jag ryckte till lite, och det vackte aven Michael. Inget mer med det. Ett par minuter senare horde jag sirener utanfor, men tankte inte mer pa det utan fortsatta plugga. Michael som tydligen inte kunde somna om pga oljudet kommenterade att "sirenenerna hade hallt pa i sakert 10 minuter och att bilarna sakert var inne pa var gard". Jag trodde honom inte, men andrade mig nar vi insag att det var typ 10 brandbilar utanfor. Vart lagenhetskomplex bestar av ca 10 hus med 12 lagenheter i varje, och blixten hade slagit ner i ett av husen pa garden!!! Tydligen hade fyra lagenheter blivit totalforstorda av branden som uppstod och 20 andra hade blivit vatten- och rokskadade. Scary! (Bilder fran www.khou.com.)


Har ar den riktiga artikeln. Nu ska jag kolla Teen Mom 2 och sen plugga till min Operations Management exam imorn. Har inte haft tid att borja an sa det kanske ar dags, men forst Teen Mom 2 som sagt (man maste ju prioritera, hehe).

6 kommentarer:

  1. Scary! Happy that you are okay and your building.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det kunde ju lika garna varit var byggnad som den slog ner i, och vi bor hogst upp, sa vi hade riktig tur!

      Radera
  2. Fy vad läskigt! Läste om knivdåd på ett av universiteten i Houston också (såg dock att det inte var din skola) men ändå obehagligt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, ja, det var pa ett community college har i narheten. Aven fast det kan handa var som helst sa ar det laskigt nar det hander i narheten!

      Radera
  3. Men oj! Vad läskigt. Vilken tur ni hade då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen. Och vi som inte ens har hemforskring. Nu ska vi se till att skaffa det, aven om det ar ratt hoga odds att blixten slar ner i samma apartments igen, hehe.

      Radera