onsdag 27 november 2013

Småsaker

Idag var en bra dag! Jag var på jobbet extra tidigt. Vanligtvis börjar jag 7:30, men imorse var jag där 6:30. Chasing those overtime hours... Anyway, vid halv tolv sa chefen att vi fick lov att gå hem och skulle automatiskt bli utklockade (utstämplade??) klockan 16. Yay! Här i USA har alla jobb jag haft (3 stycken hittills) haft en maskin där man "punch in and out" när man kommer och går, så att de på löneavdelningen kan se exakt när man varit där. Det känns aningen uråldrigt, och där jag jobbat i Sverige har vi aldrig behövt göra detta. Eller? Är det typiskt amerikanskt eller har jag fel?
Eftersom jag kom hem extra tidigt och Michael var hemma eftersom han jobbar natt så åkte vi ut på lite ärenden. Jag fick ett $25 presentkort på Walmart från jobbet, så vi passade bland annat på att köpa en skohylla (tog bara 2.5 år) samt en canvas att ha i "hallen". Det är inte mycket till hall (känns även det väldigt amerikanskt att komma rätt in i vardagsrummet efter att man klivit innanför dörren), så tidigare har våra skor tagit upp nästan hela golvytan i det lilla utrymmet precis vid ytterdörren. Jag tycker resultatet blev bra, det känns lite mer som ett designerat (swenglish?) utrymme nu. Småsaker kan verkligen göra stor skillnad. Det syns dock inte så bra på bilden, men det saknades skruvar till skohyllan så den översta hyllan är inte på plats. Typiskt. Ringde customer service och vi måste åka tillbaka och byta ut hela hyllan, men det får vänta till efter Thanksgiving/Black Friday-helgen då det är hets deluxe i alla affärer på grund av rean.
ÄNTLIGEN lite organiserat!!
Michael valde denna (ibland slår han till och förvånar) och jag tyckte
faktiskt den var jättebra. Simpla saker egentligen, men som man ibland tyvärr
struntar i eller glömmer bort in the heat of the moment. Bra att påminnas varje dag!
Sett från vardagsrummet. Ursäkta all disk i diskstället, orkade inte ta bort bara för att ta en bild...
Vi svängde även förbi Dunkin Donuts då jag hade en kupong på en gratis mellandryck vilket jag fått efter att gått med i deras medlemsklubb (passa på ni andra som också bor i USA). Det fick bli en caramel iced latte, och även DD har börjat med sina julmuggar. Mys! Nu ska jag sätta mig och göra lite tax accounting homework. Inga lektioner denna vecka pga Thanksgiving imorgon, men jag tänkte jobba ikapp lite på tidigare inlämningar som jag missat då det varit mycket med jobbet. 

4 kommentarer:

  1. När jag jobbade hemma i Sverige loggade jag in och ut genom en dator varje gång jag jobbade. Vi kunde sen ta ut det i flex-tid eller pengar :)

    Har ni stämpelkort och sånt? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, det kanske ar vanligare i Sverige an vad jag trodde. Pa ett av jobben klockade vi faktiskt in pa en dator, pa ett annat var det ett stampelkort i papper som man stamplade i en maskin, och dar jag ar nu har vi som ett id-kort i plast som vi scannar i en maskin. Dock har vi inte samma mojlighet att flexa utan maste alltid jobba minst 8 timmar om dagen (om man inte fragat chefen om att fa gora ett undantag).

      Radera
  2. Åh vad glad att jag hittad din blogg! Och usch vad jag önskar jag hade en Dunkin Doughnuts i närheten också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nathalia! Jattekul att du hittat hit :) Min narmsta DD ligger ca 10 miles harifran, viket jag tycker kanns otroligt langt jamfort med nar vi bodde i Boston och det fanns ett i varje gatuhorn ;)

      Radera