måndag 25 november 2013

Höst

Hösten verkar ha kommit till Texas tillslut. Idag har det bara varit några grader varmt och spöregnat hela dagen, kändes nästan som att vara tillbaka hemma i Sverige, hehe.
Med min skitlön (hej 80kr/h innan skatt, typ) är det inte så jättelätt att spara men för ett par veckor sen hade jag lyckats skrapa ihop nästan $400 och var skitnöjd, perfekt som lite fickpengar nu när vi ska hem till Sverige över julen. Yay. Tills Michaels bil gick sönder förra veckan. Prislapp på reparationen: nästan $400. Jahappp, tillbaka på noll igen då. Sen råkade jag köra på en trottoarkant i helgen så nu läcker något från under min bil, så det blir verkstan för den imorn. Gah, visst är det skönt att ha bil(ar) men så otroligt drygt med underhåll och reparationer. Oh well, det löser sig...
On a brighter note, den här veckan är kort då det är Thanksgiving på torsdag. Jag är ledig från jobbet både torsdag och fredag och båda mina kvällslektioner är inställda. Otroligt skönt!! Bästa är att Michael är ledig tors-fre också!

Nä, nu ska jag mysa ner mig i sängen och kolla Netflix, måste passa på när det för en gångs skull är kallt och ruggigt ute :)

8 kommentarer:

  1. Åh nej, det känns så himla typiskt - att när man känner sig riktigt glad och nöjd, då är det som om något måste hända för att man just känner sig glad och nöjd :/

    Happy Thanksgiving i alla fall! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen typiskt!! Alltid ska det vara nat ;)

      Tack detsamma :)

      Radera
  2. Åhh nej vilken otur. Hoppas att det går bra och att det inte kostar skjortan.. :(
    Ken berättade också att det hade blivit kallare och varit mer regnigt. Trist, jag vill gärna ha varmare väder, men just nu jag bara glad att vi får vara tillsammans igen<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli ratt dyrt eftersom det var tva fel pa bilen men for en gangs skull forsoker jag tanka positivt och att det kunde vart annu varre (fast vill egentligen bara vara jattegnallig, hehe).
      Det ar verkligen jattekallt och ruggigt nu. Pa nagot satt kanns det extra kallt for att det ar i Texas aven fast det inte ens ar nollgradigt, kanske for att man inte forvantar sig sant vader har. Forstar att du vill ha varmare vader nar du kommer fran Sverige, men lovar att du kommer fa mer an nog med varme om bara nagra manader :) Sa otroligt skont att du antligen ska fa flytta over, maste kannas underbart for er!!

      Radera
  3. Det ar sa typiskt. Sa ar det alltid for oss med. Hoppas det ordnar sig dock!
    Skont med ledighet, jag ser fram emot lang helgen med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det kanns som om det alltid ar sa for oss ocksa. Oh, well, det ar bara att kampa vidare ;) Sa otroligt skont med ledighet, har langtat i sakert tva manader!!

      Radera
  4. Usch vad trisst, känns som att det alltid är så. Så fort man se ljuset så hoppar en ny onödig utgift upp.. Hoppas du kan spara ihop lite till jul och snart sitter du med ett mer välbetalt jobb, du e nästan klar med minimilön! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men precis! Antar att det ar sa nar man ar vuxen... Jaaa, ar sa himla excited :) Dock nervos for jag maste saga upp mig i borjan av nasta vecka, angest!!

      Radera