fredag 15 november 2013

Friday Night

Imorse var jag på jobbet 06.00 (hello OT) och kvällen har ägnats åt att plugga Special Topics in Taxation, en av kurserna jag tar den här terminen. Anywhooo, det har varit en busy dag och jag är redo för sängen, men vill först bara berätta hur glad jag blev för alla kommentarer jag fick på förra inlägget angående Sverigeresan. Jätteroligt, och en massa bra tips, tack! Vasamuseet verkar gillas starkt, så dit blir det definitivt en tripp. Det hade jag aldrig hade tänkt på själv då jag mest förknippar det med att varje år åka dit på studiebesök med skolan/fritids i typ hela låg- och mellanstadiet, gå på samma guidade tur och tänka "jajaaaa, vi kan det här utantill nu", men det är ju faktiskt en väldigt unik sevärdhet om jag tänker efter lite ;) Svensk pizza och kebab måste självklart smakas, och kanske att jag kan lura i stackarn lite blodpudding om han inte inser vad det är (muahaha).

Nä, nu ska jag lägga mig i sängen och kolla lite TV. Jag har en ny serie som jag hittat på Netflix, Bridal Plasty. Det är en reality show där blivande brudar tävlar om det "perfekta" bröllopet, och varje gång någon vinner en challenge får de en valfri en plastikoperation för att se så bra ut som möjligt på sin bröllopsdag, haha. Ja, ni kan ju tänka er nivån på deltagarna, de är sådär äckligt amerikanska. Men det är rätt underhållande och perfekt att kolla på för att vila hjärnan efter en lång dag (även om jag absolut inte är ett fan av plastikoperationer).
Most exciting part of my friday night

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Alltså det låter helt sjukt ju.. Men ändå normalt på nåt sätt i USA :) kan tänka mig att underhållningnivån är skapligt hög ändå! :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, aningen sjuk ide, dock ar jag inte forvanad alls! ;)

      Radera
  2. Annars har du ju också 'four weddings' där dom istället vinner en smekmånad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, har kollat pa det ocksa. Ett lite mindre dramatiskt program men helt okej det med!

      Radera
  3. Haha, only in America! Ska se om jag kan hitta serien på Netflix, tycker om att se på skräptv ibland när jag har tråkigt. Ett annat tips är Extreme Cheapskates, hilarious!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jaaaa, min man tipsade om det programmet for ett par veckor sen. Herregud!! Min favorit var nog hon som kissade i flaskan for att spara vatten, haha!

      Radera