torsdag 13 juni 2013

No More CSN!!!

Efter att ha svarat pa 50-100 jobb-annonser utan att ha hort fran en enda fick jag antligen napp igar. En man fran ett manufacturing company horde av sig och i eftermiddags akte jag dit for en valdigt informal intervju. Som han uttryckte det ville han att jag skulle fa en inblick i foretaget och jobbuppgifterna for att sen kunna bestamma om jag tyckte att det var nagot som passade mig. De tillverkar olika stalprodukter, men jag kommer att hjalpa till med en blandnig av admin och accounting uppgifter, och nagon enstaka gang aven pa golvet. Det var hyfsat betalt (nastan dubbelt av det jag tjanar nu) och heltid, och jag skulle fa lagga mitt schema sa att jag hinner till mina kvallskurser. PLUS att det bara ar 20 kilometer (15 minuter pa motorvagen) ifran dar vi bor, otroligt nara med Houston-matt matt! Sa jag tackade ja och borjar om ungefar tva veckor da mina forsta sommarkurser ar slut. Jag ska tillbaka och gora drogtest och skriva pa papprena etc vid ett senare tillfalle.

Jag kanner mig valdigt lattad att jag hittade nagot som betalade hyfsat och att allt timade sa bra. Extra skont kanns det ju saklart ocksa att inte langre behova vara beroende av CSN och att oka pa studieskulderna ytterliggare! Pa tal om CSN. Som de flesta nog ar medvetna om kostar det valdigt mycket att plugga i USA, och det blir ju inte battre av att det ar valdigt manga restriktioner nar det kommer till mojligheten att jobba medan man pluggar har som internationell student. Konsekvensen blir da hoga studielan, vilket jag dock ser som en investering i min framtid och inte ar sadar jattestressad over faktiskt. I alla fall, jag har alltid skamtat om att, "sa lange skulden inte ar pa over en miljon kronor sa ar det ju inte sa farligt, höhö". Igar var jag inne pa CSN's hemsida for att se vad min totala skuld kommer att hamna pa efter graduation. Ironiskt nog 995.000 kr. Vet inte om jag ska skratta eller grata, men en sak ar saker; jag kom in precis under miljonen i alla fall, eeh!

2 kommentarer: