fredag 7 juni 2013

Eh, what??!!

Jag skrev precis ett meddelande till syrran pa facebook angaende mina bakupplevelser idag, tankte jag kunde kopiera och lagga upp har ocksa:

Alltsaaaa, hahaha, jag fick ett ryck och skulle baka havreflarn. Kollade upp recept pa internet som hade bade en svensk och engelsk version och korde pa. Mot slutet ser jag detta:

"Grädda I medelgod ungnsvärme, 225°C, ca 6 min. Lossa kakorna från plåten med en tunn kniv så snart de är fädiga och böj dem över en käpp e.d. (Ca 30 st)."

Trodde att "käpp" var ett typo och scrollade ner till den engelska versionen och ser da:

"Loosen the cookies with a thin knife as soon as they are done and bend them over a round object. A vacuum cleaner hose, wrapped in waxed paper, works great for this."

Alltsa vem skrev detta recept och hur fan tankte man? Käpp och dammsugarslang kanns inte optimalt och renligt nar det kommer till bakning?!


Needless to say, flarnen blev totalmissylckade, och jag tanker skylla allt pa tomten som skrev receptet!
Ps. Jag försökte mig inte pa att ta fram dammsugaren eller käppen (om ni undrade alltsa)...

4 kommentarer:

  1. brödkavel kanske funkar bättre och är mer hygieniskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanns ju lite som det mer naturliga valet! :)

      Radera
  2. Lär ju vara på grund av att du inte följde rekommendationerna i receptet som du misslyckades! (OBVIIII)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ar val inte mitt fel att jag inte har en kapp hemma! Duh!

      Radera