söndag 14 september 2014

9/15 is finally here!!

Antligen, antligen, antligen har den 15:e september kommit. Naja, imorn da om man ska vara petnoga. Det ar en av vara stora deadlines pa jobbet da valdigt manga tax returns som blivit extended ar due 9/15. Detta har for min del inneburit att jag jobbat varenda dag, inklusive helger och holiday i fem veckors tid och snittat typ 65 timmars jobb i veckan (den har veckan blev det 71 vilket ar nytt personligt rekord, hehe). Tills idag da, nar jag antligen fick en dag ledigt. SA skont, och det firades med att sova 13 timmar, skype med mamma, Starbucks-fika med hubby samt en shoppingrunda pa ett nyoppnat H&M ute i Katy. Sen blev det dock back to reality och aka hem och stada upp lagenheten fran den varsta oordningen, laga middag samt tvatta (har inte riktigt haft tid/ork att stada, tvatta, diska etc pa sista tiden) och aven om Michael har hjalpt till sa kan man nog saga att det varit ratt stokigt.

Jag hade aven inplanerat en resa till NYC i host for att fornya mitt pass, men nu slipper jag det da man kan gora det i Houston pa svenska konsulatet den 6-7 november. Vanligtvis maste man aka till Washington DC till svenska ambassaden, alternativt pricka in en av staderna som "the mobile passport station" kommer till. Houston har inte varit med pa listan de aker till, men har tydligen blivit tillagd nu vilket var perfekt for mig. Visst hade det varit kul med en ursakt att aka till NYC i ett par dagar, men ratt dyrt bara for att fornya passet. Dock maste jag andra mitt efternamn med Skatteverket hemma i Sverige innan jag kan fornya passet da jag maste ha ett personbevis med mig till konsulatet. For tva veckor sen skickade jag in alla papper via post och jag hoppas verkligen att allt gar igenom innan jag ska dit den 6:e november. Ar det nagon som bytt efternamn i Sverige fran utlandet som vet hur lang tid det tar?

Dags att vika lite tvatt samt kolla ett till avsnitt pa Desperate Housewives innan sangdags, ugh, vill inte tillbaka till jobbet imorn...

2 kommentarer:

  1. Det gick ratt sa fort att fixa namnet i Sverige. Dock kommer jag inte ihag exakt hur lang tid det tog.

    SvaraRadera