söndag 16 februari 2014

Hello Sunday!

Imorse var vi uppe ratt tidigt for att aka och handla mat vilket kan vara nagot av det trakigaste jag vet. Men gjort maste det ju bli och vi kom hem redan 11:30, vilket var skont. Michael tog sen sitt pick och pack och akte till San Antonio dar han ska vara tills imorn da artisten han jobbar med ska upptrada ikvall. Sjalv jobbade jag hemifran i tva timmar och har sen organiserat lite har hemma i flyttroran. Det borjar markas att tax season har borjat har i USA da de flesta pa min avdelning, jag inkluderad, var tvungna att jobba extra bade lordag och sondag. De har sagt till oss att rakna med att jobba varje lordag (och ibland aven sondagar) fram till atminstone 15:e mars men kanske sa langt som till 15:e april, vilket ar den sista stora deadlinen under varen. Jag har inget emot att jobba overtid och mycket ibland. Dels for att det bara ar vissa perioder (var och host) samt att vi far (bra) betald overtid, vilket de inte ens far pa de storsta och valkanda revisionsbyraerna (Big 4 till exempel). Jobbar vi langre an 10 timmar per dag betalar aven jobbet for middag den dagen sa det ar ocksa helt okej...

Lagenheten ar inte fotoredo an, men tva kort kan jag anda bjuda pa. Det forsta ar pa vara nya orngott fran Sverige i en inte helt nybaddad sang. Nallen i mitten var en av presenterna jag fick av hubby pa Valentine's Day. Den andra bilden ar tagen fran vardagsrummet (aven samma utsikt fran sovrummet) pa var pool. De haller pa att fixa med poolen sa vattnet ar vanligtvis blatt och inte gront som pa bilden hehe, och den lilla tomma poolen tror vi ar en jacuzzi. Alskar att ha palmer precis utanfor fonstret, det kanns sa semesteraktigt och jag trottnar aldrig!



1 kommentar:

  1. Intressant farg pa poolen! Jag saknar lagenhetens pool. Kanske far jag ga ut och bada i snon...

    SvaraRadera