lördag 22 juni 2013

Oopsie Daisy del 2

Som ni kunde lasa i inlagget nedan blev det ett litet missforstand nar jag fick ett sms av min svarmor haromdan. Inte nog med det, jag visade sms:en for Michael senare pa kvallen for att vi bada tyckte att situationen var lite komisk. I fortsattningen av sms-konversationen hade jag dock kallat svarmor for Ms. Jackie, vilket var misstag nummer tva! Tydligen var det disrespectful nu nar jag och Michael ar gifta, jag "borde" alltsa ha kallat henne for mom/mama etc. for att visa pa att vi ar i samma familj nu. Jahapp, det var ju trevligt att jag visste det, jakla kulturkrockar. Jag har hort tidiagre att folk kallar sina svarforaldrar for mom/dad, men visste liksom inte att det var otrevligt att inte gora det. Aja, nu vet jag det tills nasta gang...

Ps. Michael tyckte att det var jatteeeekonstigt att vi inte har samma tradition i Sverige, hehe.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, verkligen! Sen ar det sakert olika fran familj tll familj.

      Radera
  2. Hej! Kul att hitta fler utlandssvenskar som har lämnat hemmet för kärleken här borta. Jag var också aupair i USA 2006, men nu bor jag i Kanada med min kanadensiska man :)

    Angående ditt inlägg, så har jag aldrig kallat mina svärföräldrar för mr eller mrs eller ens tänkt på det, utan kallar de bara vid förnamn, men de kanske är annorlunda här i Kanada.


    Hanna Watson

    SvaraRadera
  3. Jag kallar mina svärföräldrar vid förnamn, men de kallar mig för sin dotter.. Vilket känns lite skumt men de menar ju bara väl och de är så gulliga att jag inte har nåt emot det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker nog att det kanns lite stelt sadar, men det ar val bara att vanja sig. Speciellt da de bara menar val :)

      Radera
  4. Min mother-in-law kallar mig för dotter men det skulle inte falla mig in att kalla henne mamma! Jag kallar henne det hon heter, hehee! :)

    SvaraRadera