onsdag 1 maj 2013

It's getting closer...

Tack for alla kommentarer angaende jobberbjudandet :) Ska beratta mer nasta vecka om jag/vi far ett green card och jag da kan skriva pa kontraktet pa riktigt. Nu ar det faktiskt bara fem dagar kvar tills den efterlangtade (?) intervjun med USCIS!!! Jag haller pa att samla ihop dokumenten som behovs for tills pa mandag, och aven fast jag gjorde "grovjobbet" nar vi skickade in sjalva ansokan i februari har det anda tagit tva kvallar att fa ihop allting (kopierande, utskrifter osv). Resultatet ser ni nedan, det enda som fattas ar att skriva ut bilder pa oss (fargen i skrivaren tog precis slut) samt att forsoka hitta nagon slags folder att ha alla dokument i sa att man ser nagorlunda organiserad ut. Lite knepigt da nagra dokument ar av sk legal size och mycket langre an den "vanliga" storleken pa papper. Nagon som har ideer/forslag pa vad man kan anvanda sig av?
Nu ska jag hoppa i sang. Imorgon (och i princip varenda dag fram tills torsdag nasta vecka) kommer besta av stenhart plugg infor finals. Not looking forward to that... Godnatt! 

3 kommentarer:

  1. Jag ska hålla tummarna för att det går bra med intervjun. Har svårt att tänka mig att du inte skulle få ett green card.

    Skönt att mållinjen är inom räckhåll! Det fixar du lätt som en plätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, tack snalla! :) Vi har ju inte direkt ett "komplicerat" case, men man vet ju aldrig med immigrations... Ska dock forsoka tanka sa positivt som mojligt :)

      Radera
  2. Hittade precis till din blogg via Nadja. Hoppas allt går bra med green cardet! :)

    SvaraRadera