måndag 2 december 2013

Nervöst

Imorn är alltså dagen kommen. Det är då jag ska säga upp mig, eller give my two weeks notice som man säger här i USA. Jag är aningen nervös då jag för det första inte gillar konfrontationer (svensk som man är) plus att jag tror att min chef, min supervisor och min kollega alla kommer bli hyfsat irriterade/arga eftersom timingen inte är sådär jättebra. Kollegans fru ska ha barn nästa vecka och har planerat att ta ledigt enda till årsslutet, dock kommer jag ju sluta om två veckor och eftersom det bara är vi två som vet hur saker och ting ska skötas på vår department så kommer han nog inte bli så glad om han inte kan ta ledigt som han planerat. Alternativt att ingen kommer att vara där och då blir nog chefen inte så glad då vårt projekt drar in ca 90% av företagets revenue. Oh well, ska försöka att inte tänka på det utan vara lite mer ego imorn - det är ju ändå alla andra här. Plus att det nya jobbet är tusen gånger bättre och det hade varit rent idiotiskt att inte ta det.

Till något helt annat. Jag har helt missat programmet "Svenska Hollywoodfruar" som tydligen verkar vara rätt populärt i Sverige (eller?), men fick i helgen för mig att kolla på ett avsnitt. Och herregud, Maria Montazami, hur rolig är inte kvinnan?! Nya idolen, hehe. Jag vet, 100 år efter säkert, men var bara tvungen att kommentera det. 

Nu ska jag gå och lägga mig tidigt och försöka peppa upp mig mentalt inför morgondagen. Hjälppp!!! 

10 kommentarer:

  1. Lycka till och jag hoppas att det gar bra och utan konfrontation.
    Jag haller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är så glad att det äntligen är gjort och att det gick bra!

      Radera
  2. Det kommer att ga bra! Bara tank att alla andra har ar lika egoistiska nar det kommer till sadant. Dessutom har du ju ett nytt battre jobb att se fram emot, och resan till Sverige. Se det som bra erfarenhet, bade jobbet och uppsagningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, vi svenskar är nog inte så vana att tänka lika egoistiskt när det gäller jobb. Jag tänkte också på det, att det är en bra erfarenhet att ha sagt upp sig, speciellt då jag tycker att såna situationer är så jobbiga. Tack för peppen :)

      Radera
  3. Svar
    1. Tack!! Mycket bättre än vad jag trott att det skulle gå :)

      Radera
  4. Svar
    1. Hej Anneli! Det gick mycket bättre än förväntat, jag fick bara positiva reaktioner :) Jag som trodde att jag skulle få sparken, haha.

      Radera