tisdag 17 december 2013

Jingle Y'all the Way

Är så otroligt trött, därav inget bloggande på ett tag. Förra veckan var finals week och det blev inte många timmars sömn. En av dagarna var jag uppe till 05:30 på morgonen, sov en timme och infann mig sen på jobbet 7:30 för en heldag och tog sen en final på kvällen. Planen var att upprepa proceduren för final #2 men då sa kroppen emot trots kaffe... Jag fick iaf A i båda kurserna (inte säker på hur det gick till i mitt zombietillstånd) och det känns verkligen hur skönt som helst. Den här terminen har varit den mest krävande av de alla under mina år som college student, tre jättetuffa kurser samt en massa jobb på det.

På torsdag bär det av till Sverige och jag längtar verkligen! Dock har jag tusen grejer att göra innan och den lilla energin jag lyckats behålla efter förra veckan går verkligen på sista sparlågan så allt känns jättejobbigt att ta sig för... Hoppas verkligen inte jag låter för gnällig och klagig nu, men jag är verkligen helt slut. Lyckades i alla fall packa nästan alla mina kläder och tvätta ikväll!

Såg att påsarna från mataffären har jultema, kul. Typiskt Texas att trycka in "y'all" överallt. Det tog mig nästan två år av att bo här men nu har jag också lagt till ordet till mitt vokabulär och använder det ibland. Jag bloggar från mobilen så bilden kanske inte hamnar precis så som jag vill ha den, men det får funka för tillfället.

2 kommentarer:

  1. haha det där var ju riktigt roligt!
    gott nytt år på dig
    Kram
    Silvia

    www.vonlila.se

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tittar in ibland :)
    Gott nytt ar sjalv!
    Kram :)

    SvaraRadera