lördag 19 oktober 2013

Sverigeresa?

Kanske, kanske, kanske blir det sa att Michael och jag beger oss till Sverige i en vecka over jul. Skulle vara sa himla roligt att antligen fa visa honom var jag kommer ifran, dock ar det mycket som ska klaffa sa vi vet inte riktigt an om det blir av. Anywhooo, jag har tittat lite smatt pa flygbiljetter, men kanner inte riktigt att jag har nagon jattekoll hur det ar bast att ga tillvaga for att hitta de lagsta priserna. Sa, ni som har rest mycket mellan Sverige och USA, vilka bolag/sidor brukar erbjuda basta priserna enligt er erfarenhet? Sa klart det varierar, men generellt menar jag. Vi flyger fran Houston till Stockholm. Alla tips uppskattas :)

Avslutar med en god morgon-halsning! Klockan ar lite efter 8am, jag ar uppe tidigt denna lordag da jag har en final i Ethics in Accounting att skriva om ett par timmar och passar pa att plugga pa Starbucks (mest for att ha en anledning att ga dit och kopa kaffe). Sneakade till mig en snabb bild, dock blev den inte sa bra eftersom det var aningen stelt att sitta och ta selfies med en kaffe i handen mitt bland andra kunder, sa det fick bli forsta basta.


9 kommentarer:

  1. Jag brukar alltid söka på destination.se först och se vad de har och sen använda det för att veta vilka flygbolags sidor det är värt att gå in på. Men jag har flygit med så himla många olika, men håller mig till Star Alliance medlemmar eftersom att jag har Eurobonus kort så jag kan få poäng :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog anvant mig av kayak.com mest, dar kan man valja att jamfora med andra sidor (expedia, travelocity, orbitz etc) samtidigt nar man soker. Annars kan man ju saklart kolla pa flygbolagets egna sida. For min del spelar det inte sa stor roll vilket flygbolag det blir, daremot vill jag garna flyga direkt till Dallas fran Europa (pa vagen tillbaka) och slippa ga igenom immigrations nagonstans har i landet och sedan behova stressa till ett nytt flyg. Det ar bara sa himla tradigt och man vet aldrig hur lang tid det tar genom immigration, sedan checka in vaskorna igen och ga igenom security innan man kan flyga vidare.

      Radera
    2. Hmm.. jag kan tydligen inte svara pa kommentarerna serparat, sa det far bli ett gemensamt svar :) Destination.se har jag aldrig testat, far kolla in den sidan om det blir sa att vi aker. Bra tips med att ga igenom immigrations pa slutdestinationen, det har jag faktiskt aldrig tankt pa! Tack for tipsen, ladies :)

      Radera
  2. Hej! Snubblade in här av en slump. Bara sum en idé. Kolla upp Norweigen. De har öppnat upp en direktlinje fort lauderdale-Stockholm. Till Ft. lau borde det gå enkelt att flyga från Houston. Deras öppningserbjudanden har varit riktigt bra. /Pernilla från Sverige (hänger i Florida varje November)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittat hit :) Jag kollade faktiskt upp Norweigan, men de hade inga datum som passade oss da vi inte ar sa flexibla med ledigheten. Tack for tipset i alla fall, ska komma ihag det till nasta gang!

      Radera
  3. kayak använder jag oftast, curtis säger att cheapoair e en scam även om jag använt dem en gång utan problem.. menmen, undvik dem verkar det som.. Hoppas ni får komma hem i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasa!! Hjalp, jag tror jag anvant cheapoair ett antal ganger nar jag flugit. Dock har det gatt bra, men det ar nog lika bra att undvika dem i framtiden da. Tack, hoppas ocksa vi kommer hem :)

      Radera
  4. Kolla ofta pa orbitz.com men de borjar bli dyrare. Flygstolen.se kan dock ha billiga biljetter ocksa!!

    SvaraRadera