söndag 20 oktober 2013

Sunday

Eftersom Michael's fodelsedag ar nasta vecka lyxade vi till det lite imorse med en brunch pa Black Walnut cafe. Det var perfekt vader, 25 grader och klarbla himmel, sa sjalen och jackan jag tvingat pa mig I forsok att fa till lite host- och myskansla akte av ratt snabbt da vi valde att sitta ute. Jag gillar verkligen oktober manad har I Texas, det ar antligen skont att vara utomhus utan att behova oroa sig over att svettas ihjal eller fa varmeslag. Ni vet den dar harliga varkanslan man far hemma I Sverige nar man, efter en fem manaders lang vinter, kan ga ut i t-shirt utan att frysa? Precis sa kande jag haromdagen pavag till min lektion, fast tvartom dara.



8 kommentarer:

  1. Jag haller med. Det finns inget battre an att kunna ga ut och slippa svettas eller frysa. Sa himla skont att kunna spendera lite tid ute antligen. Jag hade onskat att vi hade det sahar i nagra manader per ar istallet for bara en vecka eller tva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag haller med, det ar nu man far passa pa att sitta pa uteserveringar och balkongen/altanen. Hoppas att det haller i sig ett tag i alla fall :)

      Radera
  2. Vilken härlig söndag! :) Så mysigt och gott med brunch.

    Till en annan sak, jag hade en diskussion med en amerikan tidigare i veckan om hur man ser på det här med mångkultur i USA. Jag bor i LA och det är väldigt mångkulturellt här. Och jag tycker inte att man känner av rasism i så stor utsträckning som på många andra ställen. Amerikanen jag pratade med sa dock att ju längre in i landet men kommer desto mer känsligare blir det med mångkultur ... Hur tycker du att det är, som bor i mitten av landet?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sååå gott det ser ut! Jag gillar också höstvädret här, dock har vi haft en del regn, vill ha sol så jag kan ligga vid poolen och sola, har inte varit så här blek sen innan jag flyttade till Hawaii :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har inte ens varit brun sen vi flyttade hit. Tycker det ar for varmt att sola pa sommaren, sen blir det liksom aldrig av att ga till poolen under hosten. Av nagon anledning tanker jag inte pa att den fortfarande ar tillganglig i oktober, maste vara nat svenskt som sitter i ;)

      Radera