måndag 18 mars 2013

Liebster Blog Award

Jag blev utnämnd (sager man sa?) Liebster Blog Award av Madeleine! Sa roligt, tack sa mycket! Sa nu ska jag alltsa svara pa ett antal fragor samt skicka vidare denna award till fem andra bloggar som jag gillar och foljer. Here we go:

Vad ville du bli när du var liten?
Nar jag var liten ville jag bli ishockeyproffs. Nar jag borjade bli aldre och insag att det kanske inte var det optimala dromjobbet som tjej ville jag bli doktor ett tag -tills jag insag att jag var tvungen att ha alla MVG i gymnasiet och anda kanske inte komma in pa lakarlinjen!

Vad är du idag?
Idag pluggar jag accounting pa heltid samt jobbar 20h/vecka som assistent pa ett kontor i skolan.

Rött eller vitt?
Jag gillar bada farger, men maste jag valja blir det vitt. Om fragan syftar pa vin sa dricker jag inte det alls utan far typ rysningar nar jag tanker pa hur det smakar, bade rott och vitt!

Sommar eller vinter?
Hade jag bott i Sverige hade det nog lutat mot sommar, men har i Texas ar sommarn sa otroligt lang, varm och jobbig sa det blir nog en tie. Sommarn ar ljus och far mig pa bra humor medan jag alskar hur mysig vintern kan vara.

Skog eller hav?
Hmm.. Vet inte faktiskt, trakigt svar!

Vad gör dig ledsen?
Att braka med Michael ar verkligen det varsta som finns. Det gor mig ocksa ledsen att min familj och vanner ar sa langt borta.

Vad är det bästa du vet?
Det finns sa mycket, men quality time med min man och andra nara och kara toppar listan! Jag har aven en svaghet for sotsaker...

Dessa bloggare skickar jag vidare aawarden till:

Linea - En av mina basta vanner som bor i Cincinnati, Ohio med sin pojkvan dar hon pluggar till ingenjor.

Sarah i New York - Svensk bloggerska som bor och pluggar i New York City.

Nadia pa Hawaii - Svensk tjej som pluggar pa college och bor pa Hawaii med sin amerikanska man.

Danijela Rundqvist - En av Sveriges fa kvinnliga hockeyproffs som just nu spelar i ett Schweiziskt lag. Vi spelade i samma klubblag i manga ar, dock ar hennes hockeykarriar mycket mer imponerande an min med en massa landskamper, OS- och VM-medaljer bagaget.

Sandra i Minnesota - Svensk som bor och pluggar pa college i Minnesota och alltid lagger upp en massa fina bilder pa sin omgivning.

Edit: Sag att jag hade glomt att inkludera tva av fragorna som skulle varit med ovan, sa har kommer resten:

Vart vill du helst resa?
New York, Boston, Sverige och Karibien.

Var ser du dig själv om fem år?
Antagligen fortfarande nagonstans har i USA. Jag har paborjat min karriar och vi har nog ett hus och en hund och kanske finns det barn med i bilden ocksa.

4 kommentarer:

  1. Men vad kul, tack! Nu har jag nåt att göra istället för att plugga :) Jag fullkomligt avskyr också smaken av vin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra! Haha, trodde jag var den enda over 20 som hatar smaken av vin :)

      Radera
  2. Henrietta, även jag har gett dig utmärkelsen! Trots att jag visste att du fått den av Madeleine. Populär blogg du har ;) Kolla in hos mig för min motivering om du vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tittade precis in hos dig. Tack sa hemskt mycket, vilken motivering!!! :)

      Radera