söndag 23 september 2012

I Passed Out

Idag pa eftermiddagen var jag och fixade naglarna pa vanliga stallet down the street. Klockan var runt 4, och eftersom det ar den varmaste tiden pa dagen har var det hyfsat varmt. Typ lite over 30 grader skulle jag gissa. Mycket varmare i bilen dock eftersom den statt hela dagen i solen, men eftersom det bara ar ca 2 min dit jag skulle sa tankte jag inte mer pa det utan vevade ner rutorna och korde.

Val inne pa salongen nar han holl pa med mina naglar borjade jag kanna mig lite illamaende och fa svettattacker och det kandes typ som att jag var tvungen att ta djupa andetag for att fa ordentligt med luft. Jag tankte att det bara var illamaendet forst, men det blev varre och varre och det jag visste att det inte var varmt i lokalen samt att flakten rakt over mig var pa. Tillslut var jag tvungen att saga till mannen som fixade mina naglar att jag var tvungen att luta mig tillbaka i stolen for att det kandes som om jag skulle svimma. Jag kommer ihag att jag fragade om de inte hade lite vatten och sen vaknade jag upp av att alla tre som jobbar pa salongen stod runt mig och en av de pratar i telefon och sager att typ "She passed out and is not responding. Oh, wait, she just woke up". Da hade jag tydligen varit avsvimmad i stolen i ett par minuter och inte vaknat nar de forsokt vacka mig sa de ringde ambulansen! Nar jag vaknade till igen fick jag prata med the 911 operator och jag sa att det var lugnt, att jag kande mig mycket battre, sa han avbestallde ambulansen som var pa vag. Jag kande mig mycket battre, men hade aven i bakhuvudet hur dyrt det troligtvis skulle ha blivit med en ambulansrakning da jag inte vet om min forskring tacker det. Sjukt att det typ ar det forsta man tanker pa! Sjalvklart hade det inte spelat nagon roll i en life or death situation, men det kandes lite onodigt nar jag bara svimmat.

Lite laskigt var det anda eftersom jag inte kan komma pa varfor jag svimmade. Jag vet att jag har stressat ratt mycket pa senaste tiden och kannt att jag aldrig far en ledig dag, utan att det alltid ar massa att gora med jobb, skola, hemma, bilar som gar sonder etc och sa har jag kanske inte druckit nog i varmen. Men anda.. Aja, far se till att ta hand om mig lite battre... Nu ar allt lugnt, kanner mig bara ratt trott i kroppen, men det gar nog over till imorn (oroa dig inte mamma).

3 kommentarer:

  1. Men fy vad otäckt. Hoppas att du mår bättre idag!

    SvaraRadera
  2. Usch, vad läskigt! Hoppas det känns bättre idag, och se till att vila mycket!

    SvaraRadera
  3. Usch vad laskigt! Glom inte bort att ta hand om dig..:)

    SvaraRadera