söndag 29 april 2012

Bara två veckor kvar...

... sen är den här terminen slut. En vecka med vanliga lektioner, och sen finals week veckan därefter. Jag har verkligen gjort mitt bästa denna termin för att få all A's och än så länge ser allt bra ut faktiskt. Hoppas bara att mina finals går bra och att jag orkar hålla ut och plugga ända till slutet. För er som inte är så insatta i det amerikanska skolsystemet så är finals de prov man har i slutet av varje kurs i slutet av terminen, och oftast är det på ALLT man lärt sig under terminens gång. Så eftersom jag tar fem kurser denna termin kommer jag att ha fem finals under loppet av fyra dagar (och även jobba i veckan), så i mitten/slutet av veckan kommer jag väl vara lagom död. Men det ska nog gå bra...


Campus


Business-byggnaden där jag har mina flesta lektioner


Universitetet jag går på ligger i en liten småstad 50 minuter från där vi bor, och det är i princip skolan och dess studenter som utgör största delen av stan. Eftersom jag inte bor på campus så vet jag faktiskt inte så mycket om själva stan, förutom att det inte verkar finnas så mycket att göra där förutom att gå i skolan och festa, hehe. Så även fast det är en bit att köra varje dag så är jag nog glad att jag bor på i ett mer tätbefolkat område där det finns lite mer att göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar