lördag 26 mars 2016

2015 Update

Jag har funderat pa att borja blogga lite smatt och haromdagen skrev jag ett ratt langt inlagg om vad jag haft for mig under 2015 som raderades nar datorn laste sig. Ugh! I alla fall, jag forsoker igen men lite mer kortfattat och i punktform. Sa, mitt 2015 (inte i kronologisk ordning dock):
  • Jag borjade aret med att aka pa jobbresa till Denver, CO. Vi har ett kontor dar downtown pa typ 43:e vaningen och deras utsikt ar sa harig med the rocky mountains i bakgrunden. Sa avundsjuk.
  • Vi kopte hus i februari!
  • Jag jobbade som satan hela aret kanns det som nu i efterhand. Det var manga overtidstimmar, mycket stress, och manga forandringar (kanskeinteatdetbattrehalletallaganger)
  • Nar jag inte jobbade 65 timmarsveckor pluggade jag for the CPA exam. Jag klarade Audit i januari, Financial accounting i juli, men missade sen min sista del i december med fyra poang. Yikes! Tog dock provet igen i januari 2016 och klarade mig denna gang!
  • I augusti bestamde vi oss for att det var dags att kopa ny bil till mig da min kara Impala hela tiden hade nya problem. En brand new Toyota Camry blev det. Lite ironiskt da jag aldrig forstatt varför folk koper Toyotas, de verkade ju saa trakiga. Nar det dock var dags for mig att lagga en massa pengar pa en bil kändes det som om kvalitet var viktigare an utseende/status etc, speciellt da jag kor 65 miles varje dag till och fran jobbet. Hittills ar jag nojd med valet!
  • Det blev tva svangar till Florida. En med jobbet i november till Orlando med en kollega da vi blivit tillfrågade om vi ville aka dit pa konferens och lara oss mer om de tax preparer och filing software vi använder. En annan roadtrip i december da en jobbarkompis fyllde ar och hade en födelsedagshelg i Watercolor, FL. Hon hade hyrt ett sa otroligt fint hus med en massa sovrum och bjudit in en massa tjejkompisar, sa bra ide!
  • Juste, jag blev ju promotad (hur sager man ens pa svenska?) pa jobbet och ar nu senior tax staff. Vilket betyder mer ansvar och lite fler och nya arbetsuppgifter, men mer betalt också saklart vilket ju kanns bra.
  • Jag skickade in ansokan om att forlanga mitt uppehållstillstand i april da mitt tvaariga skulle ga ut i maj. I october fick jag ga och gora fingeravtryck och sen blev min ansökan godkänd. Jag har nu ett green card som galler i 10 ar, men kan faktiskt redan nu ansöka om medborgarskap vilket jag tror att jag ska gora inom ett ar eller sa.
  • Sist men inte minst akte jag till Sverige over nyar vilket var hur kul som helst da jag inte varit "hemma" pa tva ar. Mycket gott sällskap och god mat! Jag fick aven se min syster ta examen och bli sjuksköterska samt se var hon har bott under tre ar da jag aldrig varit i Linkoping forut.
Tillbaka till nytid och paskafton som det faktiskt ar idag. Vi firar inget speciellt men har tankt grilla idag i alla fall. Jag hittade ett recept pa Cajun Shrimp Boil grill packs som vi har tankt prova. Man slanger i allt man vill ha i (i detta fall potatis, majskolvar, chorizo, jumborakor, tilapia, lok, champinjoner, creole seasoning, smor och buljong) i ett aluminiumpaket och lagger pa grillen. Latt som en platt och hade bra reviews sa förhoppningsvis blir det bra. Till det hade vi tankt ha corn bread. 

6 kommentarer:

  1. Kul med ett litet livstecken! :) Hoppas det inte dröjer ett år till nästa inlägg:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att hora fran dig! Det hoppas jag också! Dock har det redan gatt tre manader... lol.

      Radera
  2. Ja, fortsätt att blogga. Gillar dina inlägg. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det ar kul att blogga, men av pa nagot satt blir det liksom inte av langre..

      Radera
  3. Ja jätteroligt att du tagit upp bloggandet

    SvaraRadera