onsdag 18 mars 2015

One deadline down...

.. two more to go. I måndags var första deadlinen avklarad på jobbet, den för corporate income tax returns. Jag jobbade 65 timmar sista veckan och har legat runt typ 60 timmar/vecka i en månad så det har varit svårt att komma upp ur sängen på senaste tiden. Den här veckan är det lite lugnare men sen har vi nästa deadline April 15 för partnership tax returns. Sen den sista May 15 för Texas franchise tax returns, efter det lugnar det ner sig i sommar betydligt!

Vi har hunnit komma lite mer tillrätta i huset också, köket, vardagsrummet, och sovrummet är nästan färdiguppackade, dock saknas prydnadsgrejer. Det får bli sen... och på lördag får vi tvättmaskin och torktumlare levererade och inkopplade! Sån där rolig grej att lägga pengar på, hehe. Ska bli skönt att kunna tvätta igen dock!

Egentligen skulle jag ha jobbat på min green card renewal application ikväll men hubby hade visst tagit med sig datorn till musikstudion han skulle till ikväll så jag antar att jag blir tvungen att slökolla TV hela kvällen istället. Gud vad synd.... Projektet han jobbar på i studion är rätt coolt faktiskt, anknutet till Fast and Furious 7 som kommer ut om någon månad, men jag får berätta mer om det i ett annat inlägg, nu ska jag lägga mig på soffan och kolla på TV och äta Wasa-knäcke: )

2 kommentarer:

  1. Vill se bilder på huset, älskar sånt :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag kör på inställningen att allt kommer att lösa sig! :) Jag kör på CT nu till en början, behöver läsa några prerequisites men kommer söka in till en masters program i dallas till våren, alternativt hösten! Har verkligen fastnat för Texas, så tänkte att varför inte? Hoppas allt är bra med dig!
    Kramar!

    SvaraRadera